Tiede Boorsma wint weer in Sint Nyk.

De KNKB kaatswedstrijd voor heren in de 50 plus klasse is ook dit jaar een prooi geworden voor Tiede Boorsma, die samen met Rene Leenstra uit Heerenveen en Hans Felkers uit Stiens de finale wonnen. In die finale waren ze gekomen door in de poule-ronde met drie sterke parturen af te rekenen, en nu moesten ze het opnemen tegen clubgenoot Jan Buitenga (vorig jaar samen met Tiede winnaar), die met Franeker Ludwig Seerden en Albert Walsweer uit Goutum de andere poule had gewonnen. De finale was uiteindelijk duidelijk voor Tiede cs, die de kransen en de rijkelijk gevulde Jumbotassen na afloop van voorzitter Jan de Wolff in ontvangst mochten nemen.

Er was nog een derde prijs voor Jacob Kamstra uit Franeker, Wybren vd Woud uit Goutum en Ype Tiemersma uit Easterein.

Op een tweede veld werd in de Bklasse niet minder fel gekaatst. Oorsprong-lid Ferdinand vd Werf wist met zijn maten de finale te halen maar sneuvelde daarin. De uitslag in die B-klasse :Gerard van Loon GOUTUM, Gerben Staphorsius DRONTEN en Piet de Groot MIDLUM, tweede  Anne de Vries SINT ANNAPAROCHIE, Ate Bierma MENAAM en Ferdinand vd Werf JOURE. Daarnaast waren er nog twee derde prijzen en prijzen voor de eerste twee parturen uit de verliezersronde.