Na de tweede plaats van vorig jaar op het NK50plus kaatsen in Pingjum werd op zaterdag 9 juli in Goinga een (ook mooie) derde plaats behaald door Tiede Boorsma, Ferdinant vd Werf en Jan Buitenga van kaatsvereniging de Oorsprong. In de eerste omloop werd gewonnen van Bitgum, met 5-1, de tweede omloop was Ried aan de beurt, ook zij kregen maar één eerst. Moeilijker werd het in de derde omloop tegen Sint Jacobiparochie, vooral toen een 4-1 voorsprong moest worden ingeleverd. Via 4-4, 4-5 en 5-5 trokken Tiede cs toch nog met 6-4 aan het langste eind. Toen wachtte Harlingen met de gebroeders Kwast. Zij hadden een partij minder in de benen en dat bleek ook wel in deze partij. Hoewel er hier en daar wel enkele kleine suksesjes werden geboekt was het partuur van de Oorsprong in het geheel uitgekaatst en daardoor vrij kansloos. Harlingen ging met 5-1 naar de finale, Sint Nyk, dat in de nieuwe door Van der Leest gesponsorde kleding voor de dag kwam bleef op een (toch) mooie derde plaats achter. De finale in Goinga ging tussen Harlingen en Franeker, dat ook een wedstrijd rust had gehad. Net voldoende om de spannende finale, net als vorig jaar, te winnen. De eindstand was 5-5 en 6-4 in hun voordeel.
Een medaille van de Bond en voor de deelnemers een mooi Makkumer-aardewerk bord was er voor de derde prijs winnaars, die best tevreden terug zien op hun optreden op deze Bondswedstrijd.