Met een veel te kleine lijst (twintig deelnemers in totaal) werd zaterdag 8 september 2018 de Merkepartij verkaatst,

Met enig schuiven wist het bestuur toch zowel een A- als een B-klasse te formeren, zodat de A-kaatsers in vier drietallen en de B-kaatsers in vier tweetallen hun wedstrijden mochten kaatsen. Dit hield in dat iedereen drie wedstrijden moest afwerken. (LEES MEER)

Probleem in de B-klasse was wel dat Ton van der Wey, na twee ballen te hebben opgeslagen een hamstringblessure opliep, waardoor de organisatie de B-klasse over de kop moest gooien, voorzitter Jan de Wolff zich uit de partij terugtrok en we verder konden gaan met zes kaatsers die drie keer andere mede- en tegenstanders kregen. Toen even verderop in de lijst nog eens een B kaatsers met een rugblessure afhaakte kwam Jan terug in het pak en kon als deelnemer de partij uit kaatsen.

In de A-klasse was inmiddels een verwoede strijd ontstaan tussen redelijk gelijkwaardige parturen. Iedereen kon van iedereen winnen en na twee omlopen stonden alle vier parturen op 1 gewonnen en 1 verloren partij. De laatste partij moest dan ook de uitslag bepalen.

Uiteindelijk won het partuur met Ivo Jan de Wolff en Ridserd Weitenberg van kv de Oorsprong, samen met Dennis Warringa van Tsjalbert de eerste prijs, met Sijbren Visser, Lippenhuizen, Ronnie Warringa van Tsjalbert en onze eigen Bauke Rinzema de tweede prijs.

In de B klasse werd na afloop een individueel klassement opgemaakt, hier won Gerard de Wolff met 21 punten, tweede werd good-old Ane Sijbesma (Akkrum) en derde weer een eigen lid, Tjalling Legendal.

Gerard de Wolff werd met zijn zege "automatisch" koning van de B-klasse, in de A-klasse was de commissie het er snel over eens dat Ivo Jan de Wolff de koningsbeker voor een jaar mee naar huis mocht nemen. Voor alle prijswinnaars waren er goedgevulde Jumbo-tassen, beschikbaar gesteld door de VVV Sint Nicolaasga.