Tijdens de Bondswedstrijd voor 50plussers zijn de kaatsers van “de Oorsprong” , Tiede Boorsma, Jan Buitenga en dit keer Bauke Rinzema in de tweede omloop gesneuveld.

De wedstrijd werd gespeeld in het jubilerende Hilversum. De lange reis was kennelijk voor veel afdelingen de reden om niet in te schrijven voor de Bondswedstrijd maar kreeg in een sterk Winsum een heel goed winnaar. Zij versloegen in de finale Franeker dat de laatste twee jaar steeds de sterkste was.

de rood-witten van kaatsvereniging de Oorsprong traden in de eerste omloop aan tegen Dronrijp. Met degelijk opslaan van Tiede en Jan en goed perkwerk van Bauke en Tiede werden de Rijpsters al snel op achterstand gezet. Bij de stand 5-2 en 6-4 sloeg Bauke de kaats voorbij.

in de tweede omloop kwam het partuur van Easterein voorbij. Lang konden de Sint Nyksters bijblijven en hadden de kans op 4-4 te komen, maar toen haperde zowel de opslag als het perkwerk. Ook een omzetting (Jan naar het perk) kwam te laat en bij 5-3 en 6-6 viel het doek doordat de man op de boven van Easterein zijn vingernagels net zo achter de bal wist te krijgen dat de bal vóór de kaats werd gekeerd.

Easterein verloor vervolgens van Franeker, dat daarna..... (maar dat  wist u al....)